Communicatie

De vergadering….

In de blogs van de afgelopen weken hebben jullie kennisgemaakt met de vier denkwijzes in de personen van Anton Aerts (A-denkwijze), Beatrice Bochove (B-denkwijze), Carlos Corbusier (C-denkwijze) en Daphne Duineveld (D-denkwijze). Jullie hebben in hun hoofden de gedachten kunnen horen die ze op een doorsnee dag thuis hadden waaronder de situatie van Meneer Jansen. In onze laatste blog hebben jullie kennisgemaakt met meneer Jansen en zijn situatie. Een uitdagend vraagstuk waarin zakelijke risico’s en menselijkheid met elkaar in balans gebracht moeten worden. ’s Maandags wordt de situatie besproken in een vergadering…

Lees meer

Kennismaking met mevrouw Duineveld

In de komende serie blogs, nemen we jullie mee in de verhalen van vier mensen. We hebben meneer Aerts, mevrouw Bochove, meneer Corbusier en mevrouw Duineveld. We zullen iedere persoon afzonderlijk aan jullie voorstellen, waarna we ze samenbrengen om te zien hoe zij zich tot elkaar verhouden in de communicatie. Dit blog is blog 4 uit een serie van 6.

Lees meer

Kennismaking met meneer Corbusier

In de komende serie blogs, nemen we jullie mee in de verhalen van vier mensen. We hebben meneer Aerts, mevrouw Bochove, meneer Corbusier en mevrouw Duineveld. We zullen iedere persoon afzonderlijk aan jullie voorstellen, waarna we ze samenbrengen om te zien hoe zij zich tot elkaar verhouden in de communicatie. Dit blog is blog 3 uit een serie van 6.

Lees meer

Kennismaking met mevrouw Bochove

In de komende serie blogs, nemen we jullie mee in de verhalen van vier mensen. We hebben meneer Aerts, mevrouw Bochove, meneer Corbusier en mevrouw Duineveld. We zullen iedere persoon afzonderlijk aan jullie voorstellen, waarna we ze samenbrengen om te zien hoe zij zich tot elkaar verhouden in de communicatie. Dit blog is blog 2 uit een serie van 6.

Lees meer

Kennismaking met meneer Aerts

In de komende serie blogs, nemen we jullie mee in de verhalen van vier mensen. We hebben meneer Aerts, mevrouw Bochove, meneer Corbusier en mevrouw Duineveld. We zullen iedere persoon afzonderlijk aan jullie voorstellen, waarna we ze samenbrengen om te zien hoe zij zich tot elkaar verhouden in de communicatie. Dit blog is blog 1 uit een serie van 6.

Lees meer

Communiceren met interne en externe klanten

Bij het woord klant denken we in de eerste instantie niet aan onze collega’s. Op de een of andere manier combineren die woorden niet. In onze trainingen en coaching van teams is het telkens weer opvallend om te zien hoe effectief het is om je te realiseren dat je je collega ook als klant kan zien. Dan ontstaat er een andere chemie tussen mensen. In de klantrelatie zijn eigenaarschap en de wil om de ander te bereiken en de moeite te doen om de ander te verstaan, essentiële ingrediënten.Lees meer

Meer inspiratie opdoen?